På dette 2-dages UX design kursus fra Softworld lærer du at designe digitale brugeroplevelser baseret på både teori og praksis.
I alle led af en designprocess er det essentielt, at du kan tale dine brugeres sprog. På kurset får du styr på grundlæggende regler for godt UX design.
Vi gennemgår koncepterne UI (User Interface), UX (User Experience), UCD (User Centered Design) og ser eksempler på, hvorfor nogle apps / websider topper og andre flopper.
På kurset lærer du at arbejde med konceptet ‘overbevisende design’, hvor du med visuelle virkemidler kan lægge til rette for, at en bruger af en hjemmeside eller app agerer, som du ønsker.
På kurset lærer du at inddrage en række praktiske modeller, så du kan strukturere dit design. Vi tager afsæt i blandt andet CRAP-modellen og FITTS law og vi arbejder med en case fra analyse til endelig prototype.
Når du har fundet ud af, hvad dine brugere og kunder har behov for, så kan du definere, hvad din designløsning SKAL have, MÅ have og hvad der er RART at have. Herved kan du prioritere ressourcerne, budget og indsatserne efter, hvad der giver mest mening for projektets interessenter.
På kurset får du redskaber til at udarbejde Personaer, der hjælper dig med at kommunikere til de rigtige brugere. Formålet med at arbejde med Personaer og kategorisere dem i forskellige brugergrupper er, at du herved kan sælge det samme produkt på tre forskellige måder i en og samme digital løsning.
Dette kursus er for dig, der arbejder med design, grafik og kommunikation på digitale medier og skal have en forståelse for, hvad der skaber et godt og brugervenligt design.
Kurset varer 2 dage.
Kurset koster 9.995 kr. ekskl. moms
Medlemmer af FAOD får 20 % rabat på Softworlds åbne kurser. Oplys medlemsnummer ved tilmelding.
Find flere kurser fra Softworld i oversigten her.