TRtirsdag - arbejdstidsregistrering - FAOD

Tillidsvalgt

TRtirsdag – arbejdstidsregistrering

Den 1. juli 2024 træder de nye arbejdstidsregler i kraft. Vi ser på, hvorfor reglerne er kommet og hvad tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter skal være opmærksomme på.

Tilmeld

Den 1. juli 2024 træder de nye arbejdstidsregler i kraft, som betyder, at alle arbejdsgivere skal stille et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem til rådighed, så medarbejderne kan registrere deres daglige arbejdstid. Men hvorfor skal vi nu til at registrere vores arbejdstid? Og hvad skal vi som tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter være opmærksom på?

For at gøre os meget klogere på de nye regler, og hvad det helt præcist indebærer, har vi inviteret Marlene Scott Reinbacher fra Akademikerne (AC) til at fortælle os om de nye regler om registrering af arbejdstid.

VI VIL BERØRE

  • Hvad er baggrunden for de nye regler?
  • Hvor var parterne uenige under forhandlingerne?
  • Hvad skal vi som TR og AMIR være opmærksom på?
  • Hvad kan jeg bruge arbejdstidsregistreringerne til i mit TR- eller AMIR-arbejde?

OPLÆGSHOLDER

Oplægget holdes af chefkonsulent Marlene Scott Reinbacher fra Akademikerne (AC). AC har siddet med ved forhandlingsbordet, da arbejdsmarkedets parter (DA, FH og AC) indgik aftalen om arbejdstidsregistrering, som er en udløber af et EU-arbejdstidsdirektiv.

Form

Mødet afholdes online via værktøjet Teams. Du får brug for både webkamera og mikrofon under webinaret.
Linket sendes til alle tilmeldte senest dagen før arrangementet afholdes.

Det er gratis at deltage.

Målgruppe

Mødet er forbeholdt medlemmer af FAOD, der er tillidsrepræsentanter, -suppleanter eller arbejdsmiljørepræsentanter.

TRtirsdage arrangeres i et samarbejde mellem KF, TF, DM, KI, FAOD, ATO, DP og DDD.

Tilmeldingsfrist

26. august 2024 – kl. 12:00

Persondata

Når du melder til dig til kurset, samtykker du til, at vi kan behandle persondata om dig.

Læs mere om vores behandling af dine data her